Pınar Süt

Pınar Süt

20 Mart 1973’te kurulan, Türkiye’yi ilk kez uzun ömürlü süt ile tanıştıran Pınar Süt, kurulduğu günden bu yana Türkiye gıda ve hayvancılık sektörlerine büyük katkılar sağlamakta;  süt, yoğurt, ayran, peynir, meyve suyu, tereyağı, krema, puding, ketçap, mayonez, hardal, bal, sos, reçel, tatlı ve toz ürünlerin üretimi ve satışı kapsamında faaliyetlerini sürdürmektedir.

İzmir, Eskişehir ve Şanlıurfa fabrikaları ile Avrupa Birliği standartlarında üretim yapan Şirket, kaliteli ham madde tedariğine yönelik 123 çiftlik olmak üzere  374ayrı noktada, sözleşmeli olarak çalışmakta ve uzun soluklu, güçlü ilişkiler kurduğu 20.000’i aşkın üreticisini daima destekleyerek, Türkiye’de süt üretiminin artmasına katkıda bulunmaktadır.

 En kaliteli ürünleri sunarak insan hayatına değer katmayı prensip edinen Pınar Süt’ün kalitesi, ham madde tedariğinden başlamaktadır. Sektöründeki yeni teknolojileri yakından takip eden Şirket, üretim yöntemi, makine ve ekipman, pazarlama, ürün geliştirme, kalite iyileştirme, ambalaj, bilgi sistemleri, lojistik ve ürün kullanım gibi alanlarda her türlü uygulanabilir teknolojinin transferini gerçekleştirmektedir.Pınar Süt, kaliteyi destekleyen teknoloji uygulamalarının yanı sıra; yıllardır sürdürdüğü Yalın 6 Sigma ve Operasyonel Maliyet İyileştirme uygulamaları ile önemli maliyet avantajları sağlamakta, hat verimliliğine verdiği önem sayesinde, olası verimlilik kayıplarına karşı anlık ve uzun vadeli eylem planları oluşturmaktadır.

Tüketici ihtiyacına yönelik yeni ürün lansmanları, kampanya ve etkili iletişim çalışmaları ile marka gücünü artıran Pınar Süt, faaliyet gösterdiği ana kategorilerde liderlik pozisyonunu güçlendirmiş, inovatif lansmanları ile yeni kategorilerin oluşmasında yıllardır olduğu gibi liderlik etmiştir. Pınar Süt, 2019 yılında toplam uzun ömürlü süt pazarında %27,3, sade sütte %24,5, light sütte %49,5, zenginleştirilmiş çocuk sütünde %75,1, 2017 yılında lansmanını gerçekleştirdiği ve ardından gelen rekabet ürünleri ile önemli bir kategori olan  Protein  Süt kategorisinde %50,5, Organik Süt’te %87 ciro pazar payı ile süt kategorisindeki  lider pozisyonunu sürdürmüş, sürülebilir taze peynir pazarında %49,3, Pınar Labne peynir pazarında %43,9,  ciro payı ile peynir pazarında da gücünü korumuştur.

2019 yılında 27 ülkeye ulaşan Pınar Süt, ihracatının %56'sini Körfez Bölgesine gerçekleştirmiştir. Körfez Bölgesi dışında da Irak, Azerbaycan, K.K.T.C ve ABD önemli pazarlardan olmuştur. Ana pazarlarında marka bilinirliği ve iletişim yatırımlarına önem veren Pınar Süt, Pınar Labne ile Suudi Arabistan'da %30.3; Kuveyt'te %51.8; BAE'de %29.4 pazar payı ile lider konumdadır. Körfez ve Rusya dışında Irak, Azerbaycan, K.K.T.C ve ABD önemli pazarlar olup bu pazarlarda pazarlama yatırımlarına devam etmektedir.

Ar-Ge faaliyetlerini , Ar-Ge Merkezi çatısı altında  yeni ürün/ambalaj geliştirme ve mevcut ürün/ambalaj iyileştirme odaklı  Operasyonel Ar-Ge  ve şirketin gelecekteki yenilik stratejileri ile örtüşecek nitelikte inovatif proje odaklı Bilimsel&Teknolojik Ar-Ge bölümleri aracılığıyla yürüten Pınar Süt;  yenilikçi ürün gamının genişletilmesi, mevcut ürün/ambalajlarda optimizasyon projelerinin yürütülmesi,  “daha iyi bir yaşam”  amacına  hizmet edecek şekilde mevcut ürünlerde yağ/tuz/şeker azaltılmasına yönelik reformülasyon, sağlıklı beslenmeye yönelik fonksiyonel ürünlerin geliştirilmesi,  proses iyileştirme, “Benchmark” çalışmaları, iç / dış eğitim programları, alternatif malzeme ve tedarikçi geliştirmeye yönelik çalışmalar gerçekleştirmiş, aynı zamanda  Ar-Ge Merkezi faaliyetleri kapsamında Endüstri 4.0  alanında çeşitli projeler üretmiştir. Pınar Süt Ar-Ge Merkezi,  tüm bu  yarattığı değerlerle ,  değer zincirinin ilgili halkalarına  “iyi bakarak” katkı sağlamayı amaç edinmiştir.

Pınar Süt, Carbon Disclosure Project (CDP)-Karbon Saydamlık Projesi 2015 İklim Değişikliği Türkiye Raporu’na göre CDP iklim değişikliği programına gönüllü olarak yanıt veren şirketler arasında ilk sırada yer almıştır. Ayrıca Pınar Süt, 2016 yılında CDP platformunu kullanarak ilgili stratejilerini açıklayan ve derecelendirme metodolojisine göre  İklim değişikliği ile mücadele konusunda üstün performans gösteren ‘CDP Türkiye İklim Liderleri Ödüllerine layık görülen firmalar arasında yer almıştır. Pınar Süt, 2017 yılında da CDP iklim değişikliği ve su kategorilerinin her ikisinde Liderlik kategorisinde yer almıştır.

www.pinar.com.tr

 
Paylaş
 
 
Bilgi Toplumu Hizmetleri