Pınar Süt
20 Mart 1973’te kurulan, Türkiye’yi ilk kez uzun ömürlü süt ile tanıştıran Pınar Süt, kurulduğu günden bu yana Türkiye gıda ve hayvancılık sektörlerine büyük katkılar sağlamakta; süt, yoğurt, ayran, kefir, peynir, meyve suyu, tereyağı, krema, puding, ketçap, mayonez, hardal, bal, sos, reçel, tatlı ve toz ürünlerin üretimi ve satışı kapsamında faaliyetlerini sürdürmektedir.
İzmir, Eskişehir ve Şanlıurfa fabrikaları ile Avrupa Birliği standartlarında üretim yapan Pınar Süt, 20.000’den fazla üreticiden çiğ süt tedarik etmekte ve 119 çiftlik ile sözleşmeli olarak çalışmaktadır. Pınar Süt, uzun vadeli ve güçlü ilişkiler kurarak kaliteli ham madde sağlayan üreticilerini daima desteklemekte, Türkiye’de süt üretiminin artmasına ve sürdürülebilir tarımsal kalkınmaya katkıda bulunmaktadır.
Kaliteli ve sağlıklı ürünleri tüketicinin beğenisine sunup insan hayatına değer katmayı prensip edinen Pınar Süt, bu vizyonu hayata geçirme yolundaki ilk adımı kaliteli ham madde tedarik ederek atmaktadır. Pınar Süt, sektöründeki yeni teknolojileri yakından takip ederek; üretim yöntemi, makine ve ekipman, pazarlama, ürün geliştirme, kalite iyileştirme, ambalaj, bilgi sistemleri, lojistik ve ürün kullanımı gibi alanlarda teknoloji transferi gerçekleştirmektedir. Ayrıca Yalın 6 Sigma ve Operasyonel Maliyet İyileştirme projeleriyle önemli maliyet avantajları sağlamakta, hat verimliliğine verdiği önem sayesinde olası kayıplara karşı anlık ve uzun vadeli eylem planları oluşturmaktadır.
Tüketici ihtiyacına yönelik yeni ürün lansmanları, kampanya ve etkili iletişim çalışmaları ile marka gücünü artıran Pınar Süt, 2024 yılında da pazardaki liderliğini sürdürmüş; çocuk sütünde %51,7, proteinli sütte %64,5, organik sütte %65,4, taze peynirde %40,7, labnede %32,2, sürülebilir peynirde %26,4, dilimli peynirde %22,3 ciro pazar payına ulaşarak liderliğini korumuştur. Pınar Süt, 50 yılı aşkın uzmanlığını bitkilerden gelen sağlıkla buluşturarak; Yulaf, Badem ve Fındık çeşitlerinden oluşan Pınar Nature Blend serisini tüketicilerin beğenisine sunmuştur.
Başta Avrupa Birliği ülkeleri olmak üzere 37 ülkeye ihracat yapan Pınar Süt‘ün 2024 yılında Türkiye markalı süt ve süt ürünleri ihracatındaki payı %15 olarak gerçekleşmiştir. Şirket, 2024 yılında 8 yeni pazara girerek Fransa, İsviçre, İrlanda, Finlandiya, Bulgaristan, Yunanistan, Macaristan ve Bosna Hersek‘e ürün ihraç etmeye başlamıştır.
Yurt dışı satışlarının yarısından fazlasını Körfez ülkelerine (BAE, Irak, Kuveyt, Bahreyn, Umman, Katar, Suudi Arabistan) yapan Pınar Süt, aynı zamanda KKTC, ABD, Kuzey Afrika (Libya, Mısır), BDT ülkeleri (Azerbaycan, Rusya, Gürcistan, Özbekistan, Türkmenistan, Kazakistan), Avrupa Birliği ülkeleri (Almanya, Yunanistan, İsviçre, Fransa, Avusturya, Finlandiya, Macaristan, Hollanda, Belçika, İspanya), Balkanlar (Kosova, Arnavutluk, Bosna-Hersek, Bulgaristan), İngiltere, İrlanda, Çin, Mauritius, Somali ve Tayland gibi pazarlara da aktif ihracat yapmaktadır.
Pınar Süt’ün liderlik vizyonunu destekleyen Ar-Ge Merkezi, yenilikçi çalışmaları ve başarılı projeleriyle 2024 yılında 11 yeni ürün ve çevre dostu 26 ambalaj tasarımı geliştirmiştir. 2024 yılı boyunca Ar-Ge Merkezi’nin odaklandığı başlıca alanlar; ekonomik ve çevresel sürdürülebilirlik, sürdürülebilir üretim için ham madde tedarik süreçlerinin yönetimi, kaynakların verimli kullanımı, maliyet avantajı sağlayan yenilikçi işleme teknolojileri olmuştur. Ar-Ge Merkezi ayrıca Endüstri 4.0 kapsamında yürüttüğü projelerle üretim süreçlerinde dijitalleşme ve verimlilik artışı sağlamaktadır.
Pınar Süt, Yaşar Topluluğu’nun bütünsel sürdürülebilirlik yaklaşımını benimseyerek ham madde tedarikinden ürünün tüketiciye ulaştırılmasına kadar tüm değer zincirini iyileştirmeyi ve geliştirmeyi amaçlamaktadır. Türkiye‘de faaliyet gösteren kurumların çevresel, sosyal ve yönetişim (ESG) performanslarını şeffaf bir şekilde raporlamaları için belirlenen standartlar bütünü olan Türkiye Sürdürülebilirlik Raporlaması Standartları (TSRS) kapsamında Pınar Süt; yönetişim, strateji, riskler ve fırsatlar ile metrikler konusunda yapılanma üzerine çalışmalarını 2024 yılı boyunca sürdürmüştür. Şirket, planlar dahilinde raporlama sürecine hazırlıklarını tamamlayarak gelecek hedeflerine yönelik çalışmalarına devam etmektedir.
Pınar Süt, baz yıl olarak kabul edilen 2011 yılından bu yana karbon ayak izi hesaplamalarını yapmaktadır. 2024 yılında da hesaplama ve raporlama çalışmalarını tamamlayan Şirket, 2050 yılına kadar karbon nötr şirket olma hedefi doğrultusunda ilerlemektedir. Pınar Süt, 2013 yılından itibaren su ayak izini hesaplayıp raporlayarak üretim süreçlerinde su tüketimini takip ederek, azaltmaya yönelik çalışmalar yürütmektedir.
www.pinar.com.tr